Julia - Två steg bak och ett fram.

Mycket har hänt sedan senast. 
Nu i vintras fick jag sluta rida, då han mådde jättedåligt. 

Jag har börjat rida nu långsamt. Väldigt utspritt och försiktigt. 
Har inte ridit många gånger... 

Men det vänder i alla fall. 
Men jag tänkte berätta vad vi gjorde igår. 

Jag var ute och promenerade med honom. 
Då solen lyste och det var allmänt fint ute. 
Spände grimskaftet i ridbyxorna så prommenderade vi. 
På vägen hem så fanns det ett par stenar så jag tänkte, great. 
Jag kanske kan rida den sista biten. Han står kvar vid stenen, så jag tar sats från stenen då han inte stog jättenära. Men jag tar för mycket fart... Jag åker av på andra sidan... 
Spirit blir ju såklart rädd och börjar gå därifrån. 
Sen vägrar han komma och jag har inget godis på mig, och så är vi på galoppsplingan så jag tänker att nu är det kört. 
Han skulle ju givetsvis gå 20-30meter framför mig. 
Resten av den slingan. När vi kommer till vägen så stannar han väntar så jag kommer lite närmare, sen går han. 
Men han går så pass lugn att jag får komma ikapp. 
När jag kom och gick på samma ställe som vanligt viss, så stannar han mig. Sen vänder han sig mot mig. 
Berömmer mig typ, kändes så tydligt. "Nu har du varit duktig" lixom. Genom att stå och mysa, klia min axel och leka med mitt hår lite, sen var det så tydligt " nu går vi, börja du, jag kommer".  Så jag gick, han följde med. Som en hund. Hölls sig bakom mina axlar. Passade ytterligare en väg, han svängade inte av utan följde med. Ibland kunde han gå iväg några meter bort, kolla något komma tillbaka. 
Vi brukar ha problem med att han äter hela tiden, nu när han fick gå lös var det nemas problemas. 
Tills vi tappade kontakten. då var den mat som gällde. 
Så då fick jag göra som på det gamla vanliga sättet och vara beredd på att han skulle äta. 
Men jag är jättenöjd. 
Sen tjollrade jag i stallet, stog och myste med honom, sprayade myggspray på hästarna osv. 

Sen givetvis på vägen hem... Så kör jag, sen börjar moppen låta konstigt. Den dör, sen är den död. 
Så 1...2...3.... nu har jag ingen moppe längre. Fantastiskt! Dx

Idag får vi besök, så jag ska fortsätta städa mitt rum... 
 

Kommentera här: