Att vara olika..

Vi är alla olika och jag hoppas att det är okej. 
Jag har mina tankar och åsikter och du har dina tankar och åsikter. 
Det är helt okej för mig att du och jag tycker olika. 
Men kan DU acceptera att jag inte tycker som du? 


Jag upplever att inom hästvärlden framför allt möts man ofta av en ganska hård ton om man inte håller på inom samma ridgren. 
Jag rider inte engleskt, vilket gör att jag möts med en otrevlig ton, inget illa ment, men jag förstår inte varför det ska vara skilland på olika inrikningar. 
Jag tror inte att något ridsätt är mer rätt än något annat, utan man ska välja det som känns bäst för sig själv och framför allt sin häst. 
Jag har valt Kraftskapande Ridkonst för att det är det som känns bäst för mig och min häst. 
Men jag kan mycket väl tänka mig att rida western, engelskt och AR om det är det som min häst behöver. 
Dock så upplever jag ofta att folk försöker övertala mig om varför deras ridgren är bättre och varför min är sämre och det kan jag förstå, för man vill ju inspirera folk till ens eget intresse och jag vill gärna höra alla sidor.
Men om jag säger "nej tack, det är bra nu, jag har lyssnat och förståt, men det är inte det som känns rätt för mig men det är ju kul att du har hittat din grejj." så ska det vara så, då hoppas jag att den jag pratar med accepterar det. Förstår ni hur jag tänker? 
Det är kanske bara är jag som har blivit bemöt på ett sätt som känns mer eller mindre otrevligt.
Det här är bara mina tankar men jag tycker att alla ska få vara olika och gå den väg som man själv vill. 
Men är det accepterat av samhället? Får man idag vara UNIK utan att prestera siffror, poäng och pokaler? 

På ett sätt lika men på ett annat helt olika 

Kommentera här: