Julia - Allt jag älskar på en och samma dag (nästan)

Uteritt på Ettan med Therese och Vidunder. Ut och köra Spirit med sällskapet av Alva B. 
Sist men inte minst så en mysig kväll med William <3


Jag måste ju haft en riktigt bra dag igår. 
Vaknar av ett sms från Therese om jag vill följa med ut och rida, Vem säger nej till det lixom?
Så ut blev det, Ettan var jättesnäll och taggad, så vi plumsade i djupsnön, mycket skritt men också trav - galopp övergångar. Hon var jättefin. 
 Sen direkt in, äta och så bar det iväg till stallet. 
Men lite övertygelse, så satt jag och Alva i vagnen på väg mot rakbanan. 
På vägen dit så mötte vi ett par skotrar. Jag hoppades att Spirit skulle hålla sig någorlunda lugn, och ja det kan jag väl ändå säga, det kunde ju ha gått sämre. Det slutade med att han drog upp sig själv och vagnen över vallen ner i diket, gick förbi Skoter 1 ner igen och skrittade förbi Skoter 2 som tack och lov hade vett att stanna, stänga av och sitta stilla tills vi hade ridit förbi. Så fick jag ge klartecken till skoter 2 att det var ok att köra när vi hade skrittat en bit ifrån. Älskar föraren som körde Skoter 2. <3

Väl framme vid rakbanan finner jag den oplogad, men.. Det slutade med att vi körde än då. En vända fick det bli, det var nog tungt som det var. I trav dessutom med vagn efter. Så då blev det en lite längre runda så han kunde få trava lite. 

Jag upptäckte något intressant. När jag tog i tömmen så bromsade han Tempot och när jag släppte fy bubblan vad han "drog", vilket påskjut det blev. Så varje gång jag gjorde det så sprang han fortare och fortare. Sen var det bara att säga "Proo, lugn och fin gubben" så saktade han av och lunkande på lite lojt. 
Riktigt häftigt faktiskt. Man gungande lixom till varje gång han drog i lixom, när han ökade växeln om man säger så ;) 
Måste filma det någon gång. ;) 

Sen så åkte jag till William där vi såg Onskan vaknar - Hannibal Rising, åt röding och potatis och var ut och gick en prommenad. En riktigt bra kväll med andra ord. 
<3

Kommentera här: